• Pengembaraan Bermula


    Aku Islam kerana Famili

    Aku Islam kerana Tradisi

    Mengapa tidak aku Islam

    Kerana Mencari?

  • Sebuah Pengembaraan Mencari Tuhan

    Pernahkah kita terfikir kita sebenarnya hanya seorang islam yang memeluk islam sebab keturunan? Kita hanya beragamakan Islam tanpa pernah mencari sebenar-benarnya tuhan kita.. Hasilnya, kita tidak memahami erti sebenar ketuhanan dan tujuan hidup.. Blog ini adalah sebuah jurnal cacatan pengembaraan seorang manusia dalam mencari tuhan..

  • Spiritual Traveller

    Aku impikan gembira,
    Yang tiada akhirnya.
    Dan aku tahu,
    Itu hanyalah di syurga.
    Aku mula memandang dunia,
    Dengan pandangan yang berlainan.
    Ibarat formula-formula yang terapung,
    Menanti untuk diselesaikan.

  • Sebuah Pengembaraan Mencari Tuhan

    Gembira, sedih, Suka, duka.
    Putaran ini wujud di dunia.
    Aku patut berhenti berfantasi.
    Mengimpikan bahagia selama-lama di atas muka bumi ini.
    Kerna bahagia tanpa wujud akhirnya.
    Hanya wujud di syurga sana.

Monday, December 6, 2010

KINGDOM OF HEAVEN

Filem Kingdom Of Heaven mengisahkan Perang Salib. Kisah itu dimulakan dengan gencatan senjata antara tentera islam yang di ketuai oleh Salahuddin Al-Ayyubi dan tentera Kristian yang menguasai Jerussalam ketika itu. Dalam perang salib ini, Salahuddin Al-Ayyubi menunjukkan sifat kemanusiaan yang teramat tinggi. Ia adalah antara cerita yang sekurang kurangnya tidak "bias" sebaliknya melibatkan fakta2 sejarah.




Angkatan tentera Islam

Angkatan tentera Kristian  
Apa yang kita dapat lihat disini umat Islam telah menunjukkan semangat jihad yang tinggi dalam cerita ini. Tapi, apakah kepentingan Perang Salib ini di dalam kehidupan kita? Sebelum ini aku ade menonton siri "The Arrival". Di dalam siri ini, ia ada menceritakan tentang kepentingan Perang Salib .

Siri Perang Salib pada tahun 1099 adalah permulaan kepada dunia yang dikatakan "moden" ini. Ketika itu, jurusalem telah jatuh ke tangan tentera Salib. Pada tahun 1118, sebuah kumpulan tentera yang bernama Knight Templar telah dibentuk. Knight Templar telah mengawal keadaan di Jurusalem dan juga telah mencipta satu sistem ekonomi sendiri. Tetapi sesuatu yang unik telah berlaku kepda kumpulan Knight Templar yang jarang kita dengar.Kumpulan itu telah menemui harta yang tidak ternilai di bawah masjid Al - Aqsa ketika berada di jurusalem. "Harta" tersebut sebenarnya merupakan buku-buku sihir purba milik bani israil yang dirampas oleh Nabi Sulaiman. Nabi Sulaiman merampas semua buku buku sihir dan menyimpannya di dalam sebuah bilik rahsia di bawah Al-Aqsa. Knight Templar telah menemui bilik tersebut dan mempelajari simbol simbol dan sihir - sihir Bani Israel.
Knight berbaju putih dan bertanda salib merah = Knight of Templar
Sihir-sihir itu sangat hebat, lantas mereka meninggalkan agama Kristian dan mengamalkan upacara pemyembahan iblis. Mereka dapat berhubung dengan Al Massih Ad- Dajjal yang sedang dikurung sebelum kelahiran Nabi Muhammad lagi. Dajjal menjanjikkan mereka kekuasaan kekayaan dan segala macam kenikmatan yang tiada tandingannya. Sebagai balasan , para penyembah Iblis ini perlu bekerja untuk Dajjal dalam melaksanakan semua konspirasi agungnya. Termasuklah membina Haikal Sulaiman, sebagai istana tempat Dajjal akan memerintah dunia apabila dilepaskan nanti.

Al-Baqarah ayat 102
Dan mereka mengikuti apa yang dibaca oleh syaitan-syaitan  pada masa kerajaan Sulaiman (dan mereka mengatakan bahwa Sulaiman itu mengerjakan sihir), padahal Sulaiman tidak kafir (tidak mengerjakan sihir), hanya syaitan-syaitan lah yang kafir (mengerjakan sihir). Mereka mengajarkan sihir kepada manusia dan apa yang diturunkan kepada dua orang malaikat yaitu Harut dan Marut di negeri Babil  

Tetapi Jurusalem berjaya dirampas oleh tentera Islam kembali. The Knight Templar terpaksa lari balik ke Eropah. Lantas mereka membina semula kekuatan di Eropah. Menyedari hal hal ini, raja- raja Eropah telah mengharamkan The Knight Templar. Amalan sihir mereka terbongkar. Hampir semua ahli ditangkap, dibunuh dan dibakar hidup hidup. Tetapi kita diajar di dalam sejarah kononnya mereka di tangkap itu adalah para saintis yang tidak sehaluan dengan pihak gereja di zaman kegelapan Eropah. Namun sebahagian kecil daripada mereka terselamat. pergerakan mereka disusun semula dan ditukar nama menjadi "Freemason". Seterusnya, Freemason menjalankan konspirasi menjatuhkan semua raja-raja Eropah dan pihak- pihak gereja melalui revolusi. Demi menutup semua konspirasi jahat mereka, mereka memperkenalkan istilah "renaissance" dalam sejarah. Maka dengan itu, segala perancangan jahat mereka dilihat "mulia" dalam lipatan sejarah. Tertipulah seluruh bangsa Eropah, sedang mereka diperintah oleh para penyembah syaitan. Setelah mereka menguasai Eropah, mereka memperluaskan kuasa mereka ke seluruh dunia. Bermulalah era penjajahan

Sebenarnya banyak lagi yang berlaku selepas itu, mungkin akan diceritakan di dalam post yang lain. Di sini cuma hendak menceritakan tentang kepentingan Perang Salib dan dapat tahu "sequence" apa yang berlaku sebenarnya. Untuk mengetahui cerita selanjutnya tentang sejarah ini tontonlah rancangan "The Arrival".

0 comments:

Post a Comment