• Pengembaraan Bermula


    Aku Islam kerana Famili

    Aku Islam kerana Tradisi

    Mengapa tidak aku Islam

    Kerana Mencari?

  • Sebuah Pengembaraan Mencari Tuhan

    Pernahkah kita terfikir kita sebenarnya hanya seorang islam yang memeluk islam sebab keturunan? Kita hanya beragamakan Islam tanpa pernah mencari sebenar-benarnya tuhan kita.. Hasilnya, kita tidak memahami erti sebenar ketuhanan dan tujuan hidup.. Blog ini adalah sebuah jurnal cacatan pengembaraan seorang manusia dalam mencari tuhan..

  • Spiritual Traveller

    Aku impikan gembira,
    Yang tiada akhirnya.
    Dan aku tahu,
    Itu hanyalah di syurga.
    Aku mula memandang dunia,
    Dengan pandangan yang berlainan.
    Ibarat formula-formula yang terapung,
    Menanti untuk diselesaikan.

  • Sebuah Pengembaraan Mencari Tuhan

    Gembira, sedih, Suka, duka.
    Putaran ini wujud di dunia.
    Aku patut berhenti berfantasi.
    Mengimpikan bahagia selama-lama di atas muka bumi ini.
    Kerna bahagia tanpa wujud akhirnya.
    Hanya wujud di syurga sana.

Sunday, August 8, 2010

About Me


Nama : Mohamad Khairul Anuar Bin Mohamad Manap

Asal : Kota Tinggi, Johor

Belajar : SMK Lokman Hakim (2007)
              Kolej Matrikulasi Melaka (2008)
              Universiti Kebangsaan Malaysia (2009)

Email : anuaria55@yahoo.com
           anuaria55@gmail.com

Link:  Facebook 

Sahabat dan saudara, 
Aku insan kerdil yang berkongsi kebimbangan
Lalu dengan rendah hati ku hulurkan satu peringatan
Mana tahu kalau tulisan kecil ini boleh dijadikan sedikit panduan 

0 comments:

Post a Comment